ouderraad

De Ouderraad – meer dan een feestcomité

... maar er zijn wel redenen tot feesten

Beste ouders,

Bij “Ouderraad” denken mensen heel snel aan “Feestcomité”.

We willen evenwel benadrukken dat we méér zijn dan een feestcomité. Op de vergaderingen, die een 5-tal keer per jaar doorgaan op school, krijgen we enerzijds informatie van de school en kunnen wij anderzijds kenbaar maken wat leeft bij de ouders. U kunt de verslagen van de ouderraad steeds nalezen op de informatieborden.

Maar het klopt natuurlijk dat we via tal van leuke activiteiten geld in het laatje willen brengen en van tijd tot tijd wel eens “feesten”.

We sieren uw woonkamer met een leuke schoolkalender, we brengen ouders samen op de kerstmarkt en we zorgen ervoor dat u de hele familie pannenkoeken serveert. Ook de organisatie van de (klas)foto’s van uw oogappel(s) nemen wij voor onze rekening en komt dus onze kas ten goede.

Het spreekt voor zich dat dit alles naar de kinderen terugvloeit. Op aangeven van de school of de ouderraad wordt het geld besteed aan bijvoorbeeld loopfietsjes, fotocamera’s, picknickbanken, digitale schoolborden, … De Ouderraad begint waar de subsidies stoppen.

U kunt ons ook volgen via Facebook op de openbare groep “Ouderraad De Verrekijker Rumbeke”.

Ook zin om lid te worden? Of om bij één of meerdere activiteiten te helpen?
Kom gerust eens langs op een van onze activiteiten, spreek ons aan bij de schoolpoort of contacteer ons per e-mail: ouderraadverrekijker@gmail.com

Groetjes,

De Ouderraad